مقالات ونتیلاتور تنفسی

ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی

ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی

ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی

ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی یکی از تجهیزات پزشکی کمک تنفسی در بیمارستان‌ها می‌باشد. در بسیاری از مواقع نیاز است تا بیماران تنفسی در داخل بیمارستان به بخش‌های دیگر انتقال داده شوند.

هنگام جابه جایی بیمار در بیمارستان ممکن است مشکلاتی مثل ایست قلبی- تنفسی برای بیماربه وجود آید و جان او به خطر بیفتد.

به همین دلیل داشتن یک تیم کارآمد و مسلط هنگام انتقال و همین طور تجهیزات مناسب جهت انتقال بیمار بسیار مهم و حیاتی است.

استفاده از ونتیلاتورهای پرتابل بیمارستانی هنگام جابجایی‌های بیماران تنفسی در داخل بیمارستان روشی ایمن و اثربخش می‌باشد.

بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی که برای تنفس از ونتیلاتورهای مکانیکی استفاده می‌کنند هنگام جابجایی‌های داخل بیمارستانی برای انجام عکس برداری یا جراحی نیاز به استفاده از ونتیلاتورهای پرتابل دارند.

به طور کلی تجهیزاتی که به منظور جابه جایی‌های داخل بیمارستانی بیماران استفاده می‌شود باید ایمن، دارای قیمت مناسب و با کاربری ساده باشند و ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی یکی از تجهیزاتی است که چنین ویژگی‌هایی را دارد.

از ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی هم چنین می‌توان در آمبولانس، شرایط بحرانی، مناطق صنعتی، بیمارستان صحرایی و مکان‌های امدادی که تجهیزات پیشرفته ندارند استفاده کرد.

ونتیلاتور پرتابل با توجه به شرایط بیمار می‌تواند فشار، حجم و زمان تنفس را کنترل و یا محدود سازد و بدین ترتیب جان بیمار را نجات دهد.

امروزه در کشورهای پیشرفته، ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی یکی از تجهیزات پزشکی بسیار پرکاربرد می‌باشد و در سایر بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و اورژانس‌ها وحتی درمانگاه‌های بسیار کوچک استفاده می‌شود.

ونتیلاتورهای پرتابل بیمارستانی ابتدا با مدهای اولیه تنفسی نظیر CPAP و CMV طراحی و عرضه شدند و سپس با پیشرفت دانش مهندسی پزشکی، مدهای SIMV به ونتیلاتورهای پرتابل اضافه شد.

ابداع مدهای Auto/SIMV و CPR است دستاورد آخرین یافته‌های علمی مهندسی پزشکی می‌باشد که به طور چشمگیری باعث ارتقاء کیفی ونتیلاتورها در نجات مصدومین و بیماران اورژانسی با مشکل تنفسی شده است.

کار با دستگاه‌های ونتیلاتور پرتابل با مد AutoSIMV بسیار آسان می‌باشد. به صورتی که همواره دستگاه پس از روشن شدن به صورت اتوماتیک روی این مد قرار می‌گیرد و با توجه به نحوه تنفس بیمار کاملا مطابق با بیمار عمل می‌کند.

در واقع ونتیلاتور پرتابل با توجه به نیاز بیمار مد تنفسی مورد نیاز وی را به صورت خودکار انتخاب و اعمال می‌کند و تنها کاری که پرسنل کادر درمانی انجام می‌دهند این است که دستگاه را روشن کرده و به بیمار متصل کنند.

تغییرات تنفسی بیمار توسط دستگاه حس شده و در صورت بروز تغییر، مد مناسب توسط دستگاه به صورت خودکار، انتخاب و اعمال می‌شود.

ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی بسیار ایمن قابل اطمینان می‌باشد زیرا به صورت اتوماتیک خود را با شرایط تنفس بیمار هماهنگ می‌کند به طوری که حتی پس از روزها اتصال به دستگاه مشکلی از لحاظ تنفسی برای بیمار به وجود نمی‌آید.

از آنجایی که ونتیلاتورهای پرتابل بیمارستانی مدهای تنفسی متعدد و پارامترهای مختلفی دارند درجه اطمینان از عملکرد مثبت دستگاه و تعداد مدهای تعبیه شده بسیار اهمیت دارد و این وظیفه پرسنل کادر درمانی است که به صورت لحظه ای عملکرد صحیح دستگاه‌ها و شرایط تنفسی بیمار را مانیتور کنند.

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *