مقالات دستگاه اکسیژن ساز

معرفی اکسیژن ساز پرتابل

اکسیژن-ساز-پرتابل

معرفی اکسیژن ساز پرتابل

معرفی اکسیژن ساز پرتابل

اکسیژن ساز یکی از وسایلی است که برای بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد. اکسیژن ساز پرتابل نسل جدید این دستگاه با قابلیت‌های منحصر به‌ فرد است که کار را برای بیماران ساده‌ تر می‌کند. اکسیژن ساز قابل حمل را به‌ سادگی می‌توانید با خودتان جابه‌جا کرده و مشکلی برای تنفس نداشته باشید.

ویژگی اصلی اکسیژن ساز پرتابل

دستگاه اکسیژن ساز با قابلیت جابه‌جایی یا همان پرتابل متناسب با مدلش، ویژگی‌های خاص خود را دارد. ما در اینجا ویژگی‌های کلی این محصول را شرح می‌دهیم، یعنی آنچه وجه تمایز بین اکسیژن ساز قابل حمل و دیگر اکسیژن سازها شده است.

استفاده بعد از شارژ کردن

اکسیژن سازهایی که به‌ صورت معمول وجود دارد، باید به برق شهری متصل شده و سپس روشن خواهند شد. این در حالی است که این دستگاه‌ها اگرچه گاهی (متناسب با مدل آن‌ها) با برق شهری کار می‌کنند، اما قابلیت شارژ شدن هم دارند. یعنی شما در هرجایی می‌توانید از آن استفاده کنید.

ابعاد کوچک‌تر

از دیگر ویژگی‌های این اکسیژن سازها می‌توان به ابعاد کوچک‌تر آن‌ها اشاره کرد. این ابعاد هم متناسب با مدل دستگاه متفاوت است. به‌طورکلی اندازه این دستگاه آن‌قدری ‌ست که به آن اکسیژن ساز جیبی هم میگویند. یعنی شما برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

به‌طورکلی اندازه این دستگاه و وزن آن متناسب با برند و مدلی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود اما معمولاً بیشتر از 6 کیلوگرم نیست. وزن این دستگاه تقریباً بین 3 تا 6 کیلوگرم است. همین وزن مناسب و ابعاد کوچک باعث شده که جابه‌جایی آن ساده باشد.

عملکرد و کارکرد اکسیژن ساز همراه چطور است؟

در رابطه با عملکرد این دستگاه‌ها سؤالات بسیاری وجود دارد. در ابتدا باید بگوییم که شما می‌توانید هنگامی‌که این دستگاه به برق متصل است، آن را روشن کرده و از آن استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم این دستگاه‌های قابل حمل، امکان شارژ شدن هم دارند. حالا زمان نگه‌داشتن شارژ آن‌ها متناسب با نوع باتری و مدل دستگاه متفاوت خواهد بود.

شاید برای شما جالب باشد که این دستگاه‌ها معمولاً یک سری مخصوص دارند که می‌توان با استفاده از آن دستگاه را با فندکی ماشین هم شارژ کرد. همچنین امکان شارژ کردن این دستگاه‌ها در هواپیما و قطار هم وجود دارد. معمولاً دستگاه‌های اکسیژن ساز پرتابل اجازه حمل در هواپیما را دارند.

در مورد نحوه عملکرد دستگاه هم باید بگوییم که به‌صورت پالسی عمل می‌کند. برای دریافت اکسیژن هم می‌توانید از کانولای بینی استفاده کنید. این نحوه عملکرد دستگاه و همچنین وجود کانولای بینی، باعث شده که استفاده از آن ساده باشد.

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز همراه و دستگاه ثابت

احتمالاً این سؤال برای شما هم وجود دارد که یک دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل، تفاوتی با نمونه ثابت آن دارد یا خیر! در پاسخ باید بگوییم که بله این تفاوت‌ها هم مهم هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وزن و ابعاد

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، دستگاه اکسیژن ساز جیبی اندازه کوچکی دارد و وزن آن تقریباً بین 3 تا 6 کیلوگرم است. درحالی‌که وزن و ابعاد دستگاه اکسیژن ساز ثابت، بسیار بیشتر از این چیزها است. همین مورد سبب شده که جابه‌جایی آن سخت باشد و نیاز به وجود دستگاهی قابل حمل احساس شود.

نحوه عملکرد

در مطالب بالا گفتیم که عملکرد دستگاه قابل حمل به‌صورت پالسی است. در این حالت جریان اکسیژن ثابت نبوده و به‌صورت متناوب خواهد بود. این در حالی است که در دستگاه‌های ثابت، جریان اکسیژن به‌صورت دائمی و ثابت است.

ساعت کارکرد

هنگامی‌که یک دستگاه اکسیژن ساز ثابت دارید، می‌توانید در هر 24 ساعت شبانه‌روز از آن استفاده کنید، بدون اینکه مشکلی برای دستگاه پیش بیاید. این در حالی است که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز پرتابل باید زمان‌بندی داشته باشد.

اگر از این دستگاه به‌صورت شارژی استفاده می‌کنید تا زمانی که شارژ دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. درصورتی‌که دستگاه را با برق روشن می‌کنید هم باید به‌صورت مقطعی آن را خاموش کرده و سپس مجدداً آن را روشن کنید.

اگر برای خرید دستگاه اکسیژن ساز پرتابل هر سؤال دیگری دارید، می‌توانید آن را با ما در میان بگذارد یا با کارشناس‌های ما تماس بگیرید.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *