مقالات دستگاه رسمد

بای پپ رسمد ASV

kavianmedicalcom-resmedasv-768x384

بای پپ رسمد ASV

بای پپ رسمد ASV : زمانی که مهندسان پزشکی ( مهندسانی که در پی ایجاد ارتباطی منطقی بین علوم مهندسی و دانش پزشکی بوده و به بیانی ساده تر با داشتن توانایی ساخت دستگاه های الکترونیکی و مکانیکی تنها درگیر طراحی و تولید تجهیزات بیمارستانی و پزشکی هستند ) نمونه های اولیه دستگاه های تنفس را می ساختند ، تنها در پی بودند که این وسیله بتواند اکسیژن را به شش ها و ریه بیمار رسانده و بازدم وی را به محیط بازگرداند .

روند تکامل دستگاه های تنفسی

این محصولات نیز همانند هر پدیده دیگری که به وسیله بشر تولید شده است ، در همان لحظه تولد ایده آل نبوده و با مرور زمان ساختار پیچیده و کاربردی تری به خود گرفته اند . به عنوان مثال در دستگاه های اولیه تنفسی (از قبیل دستگاه بای پپ ) هیچگاه به این مطلب پرداخته نشده بود که همه بیماران دارای ضرب آهنگ یکسانی در تنفس نبوده و نباید به طریقی یکسان به آن ها اکسیژن رسانی کرد .

به عبارتی دیگر ممکن بود یک بیمار با تنفس غیر قابل پیش بینی نه تعداد تنفس های ثابتی در دوره ای مشخص داشته باشد و نه مدت زمان و حجم هوای ورودی و خروجی در یک نوبت با دفعات بعدی در وی یکسان باشد . این در حالی بود که شرایط بدنی بیماران هم شبیه یکدیگر نبوده و خود این تغییرات نیز نیاز به سامانه مجرایی برای کنترل داشتند .

با توجه به این توضیحات یکی از دغدغه هایی که طراحان مذکور با گذر زمان به آن رسیده و با سفت شدن جای پایشان در مرحله اول طراحی بدان پرداختند ، امکان تغییر شرایط و تعریف متغیرهای کارکرد آن به تناسب وضعیت بیماران بود .

ASV چیست

این روند رو به جلو که تا به امروز نیز ادامه داشته ، سبب شده است تا مُدی بسیار پرکاربرد بر اساس الگو های تنفسی بیمار به دستگاه های بای پپ اضافه شود که به ASV (Adoptive Servo Ventilation) یا تهویه مطبوع فرمان یار معروف است . زمانی که دستگاهی با مد ASV فعالیت می کند ، به جای اینکه به طور منظم هوا را به داخل ریه های بیمار دمیده و آن را بازگرداند ، شرایط تنفس وی را به صورت هوشمند پیش بینی کرده و آنچه که بدن بیمار بدان نیاز دارد را عرضه می کند .

در تکمیل این توضیحات می توان گفت که ASV با تنظیم خودکار فشارهای IPAP و EPAP می تواند از وقفه های تنفسی انسدادی و مرکزی جلوگیری کند .

به طور مثال بیماری به کلی توانایی نفس کشیدن ندارد ، در نتیجه دستگاه را به نحوی تنظیم می کند که جریان هوا به صورت مستمر در جریان باشد . گاهی این فرد نفس ضعیفی داشته اما بدون کمک عاملی خارجی نمی توان به راحتی نفس بکشد که در این حال مد مذکور این روند را تقویت کرده و یا با ضعیف شدن تنفس ، آن را برای چرخه بعدی تقویت می کند و یا عمل دم و بازدم فرد به خوبی انجام پذیرفته که به کلی قطع می شود . در نتیجه می توان گفت که دستگاه رسمد ASV به افرادی که در تنفس مشکل دارند متصل بوده ، اما تنها در شرایطی که نیازمند کمک و همراهی باشند فعالیت محسوسی می کنند .

بای پپ رسمد ASV

با عنایت به مفهوم ASV اینک می دانیم که بای پپ رسمد ASV چگونه محصولیست . این ویژگی که می تواند در مدل های مختلفی دیده شود عموماً با مدهای CPAP و AutoASVدیده می شوند . سر و صدای کم ، حافظه داخلی ، قابلیت نمایش میزان AHI / AI / CI ، قابلیت تعریف دمای هیومیدفایر با توجه به ویژگی های جوی محیط ، تجهیز به سامانه IntelligentAir که به طور اختصاصی محصولات مجموعه رسمد را تا بالاترین سطح تنفس اتوماتیک تطبیق می دهد ، وزن نسبتاً کم ، دریافت مجوز ورود به هواپیما و نشتی یاب ماسک با امکان تخمین میزان نشتی از دیگر ویژگی های این محصولات می باشد .

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *