مقالات دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز چیست

kavianmedicalcom-oxygensazchist

اکسیژن ساز چیست

اکسیژن ساز چیست : زمانی که سخنی از واسطه های تأمین اکسیژن برای یک بیمار به میان می آید ، بسیاری از ما به یاد کپسول های اکسیژن یا همان دراگرهای فولادین با ظاهری شبیه کپسول آتش نشانی می افتیم که با عبور دادن اکسیژن موجود در دل خود از پیچ و تاب های فیلترهای مختلف ، آن را به سامانه تنفسی کاربر خود رسانده و هوای لازم برای ادامه بقایش را به وی هدیه می دهد .

اگرچه این محصولات بسیار کاربردی بوده و از زمان پیدایش خود تا همین امروز جان میلیون ها انسان را نجات داده‌اند ، اما حقیقتی که در خصوص آن ها وجود دارد این است که در موارد متعددی در جایگاهی که باید ، مورد استفاده قرار نمی گیرند .

به عنوان مثال کپسول های اکسیژن 5 یا 10 کیلویی ، مخازنی از اکسیژن هستند که آتش نشانان در دل آتش ، غواصان در دل آب یا کوهنوردان در فشار کم هوا به هنگام صعود به قلل مرتفع مورد استفاده قرار می دهند ؛ این در حالیست که در موارد فراوانی دیده شده است که همان کپسول در کسوت وسیله ای کمک تنفسی (بدون هماهنگی با پزشک) در کنار تخت یک بیمار سالمند وجود دارد .

علاوه بر این ابعاد ناموزون ، عدم امکان حمل برخی از مدل های آن ، کاربری دشوار آن برای برخی سالمندان یا افراد ناتوان ، قیمت نسبتاً زیاد و همچنین هزینه های شارژ پرتکرار آن سبب می شود تا استفاده از این محصولات تنها به دلیل کمک به تنفس بیماری که هوشیار است زیاد منطقی به نظر نرسد .

اکسیژن ساز چیست

با توجه به این توضیحات به وسیله ای نیاز داریم که با قیمت کمتری ابتیاع شده ، تولید اکسیژن خالص آن نامحدود و ارزان بوده ، محدودیتی برای کاربران خود ایجاد نکرده و قابل حمل باشد . با کنار هم قرار دادن این ویژگی ها به وسیله ای به نام اکسیژن‌ساز خواهیم رسید !

دستگاه های اکسیژن ساز ، وسایلی کمک تنفسی مخصوص بیماران (کاربران) خانگی هستند که اکسیژن اولیه خود را از هوای محیط دریافت کرده و با عبور دادن نیتروژن موجود در هوا و نگه داشتن – فشرده سازی (تغلیظ) اکسیژن آن ، این گاز استنشاقی را با خلوصی قریب به 95 درصد تولید می نماید .

اکسیژن سازها برای چه افرادی مفیدند؟

به طور کلی هر بیماری که از ناراحتی های تنفسی رنج می برد می تواند به یکی از کاربران این محصولات تبدیل شود ، اما مبتلایان به آمفیزم ، بیماران دارای مشکلات مزمن ریوی (مانند COPD و ILD) ، آسمی ، پونومونی ، قلبی و همه افرادی که اکسیژن خونشان از حد استاندارد کمتر است بیش از سایرین به این محصولات نیاز دارند .

در ادامه گفتنیست که این محصولات بنا به گنجایش و منبع تغذیه خود توانایی فعالیت از یک ساعت تا یک شبانه روز را دارند که میزان دقیق مصرف آن توسط دکتر معالج هر فرد مشخص می شود ، در همین رابطه طبیعیست که نمونه های پرتابل به واسطه داشتن منبع تغذیه و کمپرسوری کوچکتر ، قادر به تولید اکسیژنی کمتر و نگهداری از آن در زمان کوتاهتری می باشد .

مهمترین نکات در خرید دستگاه اکسیژن ساز چیست ؟

  • در وهله اول یادمان باشد که اکسیژن سازی با توانایی تولید اکسیژنی کمتر از 93 درصد دارای بازدهی بالایی نبوده و چنانچه دستگاهی هم قادر به تولید این ماده با خلوص بیش از 95 دررصد هم باشد (به دلیل مشکلاتی که مصرف زیاد اکسیژن خالص به وجود می آورد) محصول ایده آل و مناسبی برای بیمارانمان نیست . در نتیجه خلوص اکسیژن خروجی آن باید بین 93 تا 95 درصد باشد .
  • همانند سایر لوازم برقی ، مصرف انرژی A حد مطلوب ما برای انتخاب این محصولات است.
  • نبولایزر واسطه مصرف داروهای استنشاقیست ، در نتیجه بنا به نیازی که دارید وجود این عامل فراموش نشود .
  • حجم اکسیژن تولید شده – که صدالبته بنا به توصیه پزشک قابل تغییر است – باید 5 لیتر باشد .
  • صدای کمپرسور این محصولات باید کمتر از 40 دسی بل باشد ، چرا که عددی بیشتر از آن به بر هم خوردن خواب بیمار و اطرافیان وی در شب منجر می شود .
  • پر واضح است که یک گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر می تواند خیال مصرف کننده را از کارکرد مطلوب دستگاه آسوده کند ، در نتیجه دریافت این عامل را فراموش نکنید .

سخن پایانی

از مهمترین تولید کنندگان این محصولات می توان به نام های تجاری Nidek ، Airsep ، Devilbess ، Inogen ، Longfian و Yuwell اشاره کرد . این در حالیست که مجموعه های فراوانی نیز در ایران مشغول به فعالیت بوده که با طراحی و ساخت اکسیژن سازهایی نوین به رقیبی جدی برای محصولات خارجی تبدیل شده و به طور روز افزون در جهت تکامل و بهبود محصولات خود حرکت می کنند .

 در این میان شرکت نفس یار طب به عنوان یکی از همین مجموعه ها در حال تولید اکسیژن سازهای سوشیا SA5 هستند که می‌توانید ویژگی های آن را در تارنمای پیش روی مشاهده کرده و برای دریافت مشاوره در خصوص آن ها (یا هر محصول مرتبط دیگری) با ما تماس حاصل فرمایید .

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *