مقالات دستگاه بای پپ

ماسک دستگاه بای پپ

kavianmedical.com-maskebipapdo

ماسک دستگاه بای پپ

ماسک دستگاه بای پپ : در بسیاری از پدیده های فیزیکی که در اطراف ما وجود دارد ، واسطه اتصال دو جسم یا نازل انتقال اثرات یکی بر دیگری آنچنان پر اهمیت است که فقدان یا وجود عیب و ایراد در وجودشان به کلی اثرات عامل تأثیرگذار روی نمونه تأثیرپذیر را تحت الشعاع قرار داده و هدف از مصرف آن را به چالش می کشد .
به عنوان مثال فرض کنید قصد پر کردن باک اتومبیل خود از پمپ بنزین یا انتقال الکتریسیته از یک موتور برق به یک وسیله الکتریکی را دارید . در چنین حالتی اگر واسطه های انتقال این شاره یا الکترون ها ، یعنی نازل سوخت رسانی یا یک کابل رسانا وجود نداشته باشند انتقال ماده و نیرویی هم در کار نخواهد بود ، خواه اینکه میلیون ها لیتر بنزین پشتیبان پمپ مذکور بوده یا الکتروموتور موجود ده ها هزار وات نیروی محرکه آماده مصرف تولید کند .

ماسک دستگاه بای پپ

با ورود به مبحث ماسک دستگاه بای پپ باید گفت که این وسیله نیز همانند مثال فوق ، سیالی را انتقال که یکی از حیاتی ترین فاکتورهای بقای انسان بوده و وجود اخلال در انتقال آن ، به ویژه در افرادی که هیچ کنترلی روی تنفس خود ندارند می تواند به قیمت جانشان تمام شود .
در نتیجه می توان گفت که کارکرد صحیح ماسک دستگاه بای پپ به عنوان واسطه برقراری ارتباط میان این دو پدیده (انسان و بی پپ یا سی پپ) از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در صورت پیدایش نخستین علائم مشکلات غیر قابل تعمیر ، باید به فکر تعویض آن باشیم .

ویژگی های یک ماسک خوب

ابعاد ماسک

اگر شما از آن دست افرادی هستید که از بای پپ برای غلبه بر مشکلات انسداد مسیرهای عبور هوا در خواب استفاده می کنید (به استراحت عضلات گلو که به خرناس کشیدن ، پریدن های مکرر و حس خفگی منجر می شود) ، بهتر است تا از نمونه هایی که دهان و بینی را به کلی می پوشانند استفاده کنید .
استفاده از نمونه های تمام صورت سبب می شود تا با پوشش کامل مجاری تنفسی ، تمامی توان دستگاه صرف حرکت عضلات و اعمال فشار مثبت و منفی به ریه های شما شده و بدین ترتیب علاوه بر عدم هدر رفتن انرژی و تأثیرگذاری فشار هوا روی کارکرد دستگاه ، خود شما نیز با کیفیت و در حجم بیشتری ماحصل فعالیت های آن را مصرف کنید .

تنوع در کاربری

اگرچه موضوع این مقاله در مورد تجهیزات دستگاه بای پپ است ، اما باید به دنبال ماسکی باشیم که با سی پپ نیز همسو بوده و بتواند با شرایط آن نیز به فعالیت خود ادامه دهد .

می دانیم که BiPAP و CPAP هر دو واسطه هایی مبتنی بر روش غیر تهاجمی ‌برای بیماران مبتلا به آپنه خواب هستند که با ایجاد فشار مثبت هوایی به حرکت جریان هوا در سیستم تنفسی کاربرانشان کمک می کنند ؛ حال اینکه سی پپ فشاری را به صورت ثابت و مستمر در هنگام ورود و خروج هوا اعمال می کند که تنفس را برای برخی بیماران به ویژه در ابتدای استفاده از این محصولات دشوار می کند ، در حالی که بای پپ با داشتن دو فشار مجزا (فشار تجویزی برای استنشاق و فشار پایین برای خروج) سبب می شود تا بازدم با سهولت بیشتری خارج شده و در دم بعدی ، هوا با فشار وارد شش ها شود .

طبیعیست که این تفاوت عملکرد در نوع ماسک ها تفاوت ایجاد کرده و چنانچه فیلتری تنها مخصوص یکی از آن ها طراحی شده باشد ، در محصول دیگر نمی توان از آن استفاده کرد . با توجه به این مطلب محصولی ایده آل است که بتوان از آن هم در ساختار سی پپ استفاده کرد و هم بای پپ .

جنس رویه

زمانی که در ورای پوشش یک ماسک نفس می کشیم ، هوای دم و بازدم در آن انباشته شده و در صورت فقدان نور به محیط ایده آلی برای رشد قارچ یا باکتری ها تبدیل می شود . در همین رابطه استفاده از رویه آنتی باکتریال و شفاف در ساختار این محصول بسیار اهمیت دارد .

از این گذشته گاهی دیده می شود که برخی از ماسک های غیر استاندارد با ساختار سخت و سنگین خود ، کاربر را از استفاده از این دستگاه منصرف کرده ، چرا که قرار دادن آن روی صورت با مشکلات فراوانی همراه است . با توجه به این مطلب باید خرید ماسکی سبک و نرم در دستور کار قرار گیرد .

طریقه نصب

در موارد متعددی هم دیده شده است که فردی (به ویژه در سالمندان) به دلیل طریقه پیچیده قرار دادن ماسک روی صورتشان آن را به شیوه ای غیر استاندارد ، نصفه و نیمه با شکاف های متعدد یا بدون انداختن واسطه های ارتجاعی به پشت سر خود استفاده می کند . لازم به تأکید دوباره نیست که عدم قرارگیری صحیح این محصولات در جای خود به کاهش بازدهی این محصولات منجر می شود.

فلذا پیشنهاد ما در مجموعه کاویان مدیکال به عنوان فروشگاه تخصصی ونتیلاتور تنفسی و دستگاه اکسیژن ساز استفاده از ماسکیست که به سادگی باز و بسته شده و جدا کردن آن از صورت یا نصب مجددش وقت زیادی از کاربر نگیرد .

لازم به ذکر است که توجه به سایز ماسک های مذکور (S ، M و L) نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سنجش و انتخاب صحیح این ابعاد که با توجه به فاصله میان تیغه بالای بینی تا لب پایین تعیین می شود ، در صحیح نشستن این محصول روی صورت مؤثر است .

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *